ค้นคว้างานวิจัยจาก web The Development of Authentic Assessment Training Curriculum for Research-Based Learning Class in Higher Education of Thailand

 The Development of Authentic Assessment Training Curriculum for Research-Based Learning Class in Higher Education of Thailand 

 Angkana Tungkasamita , Putcharee Junpeng. The Development of Authentic Assessment Training Curriculum for Research-Based Learning Class in Higher Education of Thailand. Procedia - Social and Behavioral Sciences   69 ( 2012 ) 1168 – 1173.

Abstract

  To be national research university of Thailand must be changing from only Student Center Learning to Research-Based Learning is the teaching and research nexus of Khon Kaen University so Research-Based Assessment reflex the effective of Research-Based Learning, most of Lecturers graduated non-education habituate only test not authentic assessment rarely have opportunities to engage in assessment of Research-Based Learning. The purposes of this study were to develop and to investigate the effectiveness of Research-Based Assessment training curriculum for enhance Lecturer’s Assessment Thought Research-Based Learning.This study was a research and development involved four steps. That were step 1 – The gathering of basic data and need assessment, step 2 – the development of Research-Based Assessment training curriculum, step 3 – The implementing of Research-Based Assessment training curriculum and step 4 –The evaluation and revision of the system. The result from this study were most of Lecturers need enhance Assessment Thought Research-Based Learning by training. The Research-Based Assessment training curriculum was 3 leaning center. The effectiveness of all elements was high and the relevant index was higher than the criteria. The implementing of Research-Based Assessment training curriculum are summed up as follows: gained better knowledge, skill, enhance in assessment of Research-Based Learning and a high level in opinions on Research-Based Assessment training curriculum were highly satisfied. The effectiveness of the development was relevant to criteria, some parts of the course contents and training activities were adjusted to promote higher relevancy and effectiveness for further implementing

การพัฒนาหลักสูตรฝึกอบรมการประเมินที่แท้จริงสำหรับชั้นเรียนการเรียนรู้โดยใช้การวิจัยเป็นฐานในระดับอุดมศึกษาของประเทศไทย

                การเป็นมหาวิทยาลัยวิจัยแห่งชาติของไทยจะต้องเปลี่ยนจากเพียง ศูนย์การเรียนรู้ของนักศึกษาเป็นการเรียนรู้จากงานวิจัย เท่านั้น คือศูนย์รวมการสอนและการวิจัยของมหาวิทยาลัยขอนแก่น ดังนั้น การประเมินจากงานวิจัย สะท้อนประสิทธิผลของการเรียนรู้จากการวิจัยเป็นหลัก การศึกษาทำความเคยชินเท่านั้น การทดสอบ ไม่ใช่การประเมินที่แท้จริง ไม่ค่อยมีโอกาสมีส่วนร่วมในการประเมินการเรียนรู้จากการวิจัย การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาและศึกษาประสิทธิผลของหลักสูตรฝึกอบรมการประเมินโดยอิงจากการวิจัยเพื่อส่งเสริมการเรียนรู้โดยใช้การประเมินทางความคิดของอาจารย์ การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยและพัฒนาที่เกี่ยวข้องกับสี่ขั้นตอน นั่นคือ ขั้นตอนที่ 1 – การรวบรวมข้อมูลพื้นฐานและการประเมินความต้องการ ขั้นตอนที่ 2 – การพัฒนาหลักสูตรฝึกอบรม   ขั้นตอนที่ 3 – การนำหลักสูตรฝึกอบรม การประเมินผลงานวิจัย ไปปฏิบัติ และขั้นตอนที่ 4 – การประเมินและการแก้ไขระบบ ผลจากการศึกษาครั้งนี้พบว่าอาจารย์ส่วนใหญ่ต้องการส่งเสริมการเรียนรู้โดยใช้การประเมินความคิดเชิงวิจัยโดยการฝึกอบรม หลักสูตรฝึกอบรมการประเมินตามการวิจัยเป็นศูนย์เอน 3 แห่ง ประสิทธิภาพขององค์ประกอบทั้งหมดอยู่ในระดับสูง และดัชนีที่เกี่ยวข้องสูงกว่าเกณฑ์ การนำหลักสูตรฝึกอบรม การประเมินตามงานวิจัย สรุปได้ดังนี้ ได้ความรู้ ทักษะ เพิ่มขึ้น การประเมินการเรียนรู้จากการวิจัยเป็นพื้นฐาน และความคิดเห็นในระดับสูงเกี่ยวกับหลักสูตรฝึกอบรม ประสิทธิผลของการพัฒนามีความเกี่ยวข้องกับเกณฑ์ เนื้อหาหลักสูตรและกิจกรรมการฝึกอบรมบางส่วนได้รับการปรับเพื่อส่งเสริมความเกี่ยวข้องและประสิทธิผลที่สูงขึ้นต่อไป.


ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ประวัติ ครูนิตยา เกตุแก้ว

Workshop 4 บทคัดย่องานวิจัย 3 เรื่อง